wtorek, 11 stycznia 2011

Medialna kultura popularna jako przedmiot badań socjologii

Zapraszamy do dyskusji nad medialną kulturą popularną jako przedmiotem badań socjologii. Zachęcamy do podjęcia próby rehabilitacji kultury popularnej w oczach socjologów i dostrzeżenia w niej płodnego obszaru badawczego: do uczynienia przedmiotem socjologicznej refleksji takich produktów medialnej kultury popularnej jak Taniec z gwiazdami, Milionerzy, czy Magda M; do rozważenia roli internetu i innych nowych mediów w przemianach sposobów produkcji, dystrybucji i odbioru tego, co popularne; do przedstawienia różnorodnych możliwych odczytań tekstów medialnej kultury popularnej, do dyskusji nad ich zawartością i metodami analizy. 

Nasze zaproszenie kierujemy do młodych socjologów, którzy prezentują różne stanowiska wobec medialnej kultury popularnej – od uzasadnionej krytyki po otwartą afirmację. Zależy nam bowiem na skonfrontowaniu różnych perspektyw teoretycznych i metod badawczych użytecznych w analizie tego, co popularne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz